sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Ihania mainoksia - Olen taas voittanut nettikasinolla!

Näin  nettirahapelaamisesta kummaa unta, jossa sekoittuivat päivän
tapahtumat keskenään järjettömäksi kokonaisuudeksi. Unessani
pelasin jollain nettikasinolla ja yhtäkkiä sain tietää olevani velkaa
rahapeliyhtiölle seitsemän miljoonaa euroa. Olin aivan ällikällä lyöty,
sillä olin luullut pelaavani ilmaispelejä ja sitä paitsi olin painellut
tietokoneen näppäimistöä ihan miten sattuu. Kysyin neuvoa
kaikkialta. Onneksi sain tietää kirjeitse, että nettikasino on laiton,
joten en vältämättä joutuisi maksamaan seitsemää miljoonaa euroa.
Siinä vaiheessa taisin herätä. Kun kerroin unestani pojalleni,
hänen mielestään olin "ihan säkki"pelaaja.

Kaikki alkoi siitä, kun osallistuin nettikyselyyn. Arvasin kyllä,
että helpot kysymykset johtavat markkinointia varten
tehtäviin kysymyksiin, mutta mitä siitä? Erityisesti mielenkiintoni
herätti kysymys nettikasinosta, joka olisi valmis lähettämään minulle
sähköpostia. No, tietysti suostuin siihen, sillä mainontaakin on
kiva tutkia. Näin ollen voitan ainakin joka toinen päivä.
Onhan se hieno tunne, kun on jatkuvasti voittajien joukossa -
kunhan pelaan ensin ne voitetut 20 ilmaiskierrosta kirsikkakoneella
tai ne 500 euroa, joista käteeni jäävät ensimmäisen tunnin aikana
tekemäni voitot. Kuinka elämä tehdäänkään helpoksi, kun saa
lunastaa tällaisia voittoja!

Sähköpostien otsikkokentässä lukee selvästi "Olet valittu! 500 euroa
sinulle! Johanna" tai "Voittoilmoitus sinulle Johanna" tai "Olet viikon
voittaja Johanna". Kovin on henkilökohtaista ilmoittelua. Toisaalta saan myös
sähkopostia otsikolla "Siirrämme tilillesi 1300e Johanna". Nyt ei ole enää
kyse rahapelaamisesta, vaan saattaisin saada kyseessä olevan summan tililleni
lähes vuoden ajan, jos vain vastaisin uusiin kysymyksiin. Valituksi tulemisen
voi vielä sietää, mutta tilisiirron lupaus menee jo liiallisuuksiin.

Itse asiassa minua on alkanut lievästi ärsyttää etunimeni viljely
joka otsikossa. Toki etunimellä puhuttelu herättää tunteen viestin
henkilökohtaisuudesta ja lähettäjän kiinnostuksesta viestin vastaanottajaa
kohtaan. Silti huudahdus "olet valittu" tuo mieleeni oikeastaan Matrix-elokuvat
ja niiden pääosassa olevan Neon. Voin kuitenkin kuvitella, että näillekin
nettikasinoille löytyy asiakkaita, eikä vain suomalaisten joukosta. Imartelulla
pääsee yllättävän pitkälle tässä maailmassa.

Sähköposti on ovela keksintö, mutta luulen YouTuben voittavan
tälläkin kertaa. Jos sieltä yrittäisi siivota kaikki laittomat mainokset
pois, moni musiikkivideokin jouduttaisiin poistamaan verkosta.
Voitte itse verrata, kummassa alla olevassa musiikkivideossa mainonta
on selkeämpää. Ne sisältävät huonoa kielenkäyttöä ja kummia
vaatteita, mutta levyjen myynti ja talletusten määrä menevät kaiken
edelle (mukaan lukien hyvän maun), vai mitä?

Suomalainen ulkomailla:
http://www.youtube.com/watch?v=LuoFl3qwfAw

Autiomaassa ennen Planet Hollywoodia:
http://www.youtube.com/watch?v=pt8VYOfr8To

Olipa kerran 1999:
http://www.youtube.com/watch?v=m8e-FF8MsqU

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti